1135 Budapest, Szabolcs utca 33.

Tel.: (1) 8869-300, E-mail: ogyei@ogyei.gov.hu

1372 Postafiók 450.

ENGLISH

Mellékhatás bejelentő
NOR keresőfelület Minőségi kifogás
magisztrális gyógyszerek
OGYÉI2023 Konferencia

Közlemény informatikai rendszerek karbantartása miatti üzemszünetről (2019.11.01.)

Ezúton tájékoztatjuk Tisztelt Ügyfeleinket, hogy az Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézetben (a továbbiakban: OGYÉI) 2019. november 1. 8:00 órától 14.00 óráig az elektronikus ügyintézés az informatikai rendszerek karbantartása miatt szünetel. Ezen időtartam alatt - bár az OGYÉI Hivatali Kapujára, valamint az iratanyagok beküldéséhez gyakorta használt CESP felületre - beküldhetők a beadványok, azok érkeztetése (átvételi elismervények visszaküldése), feldolgozása - a belső rendszerek leállása miatt -, csak a fentiek szerinti újraindulásokat követően történik meg.

Az OGYÉI az informatikai rendszer karbantartását az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény (a továbbiakban: E-ügyintézési tv.) 27. §-ában, továbbá az elektronikus ügyintézés részletszabályairól szóló 451/2016. (XII.19.) Korm. rendeletben meghatározottakra figyelemmel készítette elő.

A hatóság az E-ügyintézési tv. 27. § (3) bekezdésében foglaltak alapján köteles biztosítani ügyfelei számára beadványainak elektronikus utat nem igénylő módon történő fogadását és feldolgozását. Az OGYÉI az ezen időszak alatt postára adott beadványokat – figyelemmel a 2019. évi munkaszüneti napok körüli munkarendről szóló 6/2018. (VIII. 23.) PM rendelet rendelkezéseire – papír alapú ügyintézés keretében elfogadja, ugyanakkor 2019. november 1. és 3. között a személyes ügyfélfogadás szünetel.

Mivel a tervezett üzemszünet a hatóságnál az elektronikus ügyintézésben napi 4 órát meghaladó szünetelést eredményez, ezért az üzemszünet időtartama, tehát 2019. november 1. nem számít bele az ügyintézési határidőbe, a folyamatban lévő ügyek esetében sem. Az ezen időszak alatt akár az OGYÉI Hivatali Kapujára beküldött, akár a CESP-re feltöltött vagy postai úton feladott küldemények tekintetében az eljárásra irányadó ügyintézési határidők – természetesen itt figyelemmel a kézbesítésre vonatkozó szabályokra is -, az átvételt követően indulnak meg.

A fentiek alapján, a határidőszámításnál 2019. november 1. nem számít bele az ügyintézési határidőbe.

Megértésüket köszönjük!


Frissítve: 2020.02.05 16:29